Dry needling bij Balanza | effectieve fysiotherapie

Dry needling is een fysiotherapeutische techniek die wordt gebruikt voor de behandeling van spierpijn en spiergerelateerde aandoeningen.

Het maakt gebruik van dunne naalden, vergelijkbaar met acupunctuurnaalden, om triggerpoints (pijnpunten in de spieren) aan te pakken en spierspanning te verminderen.

Wat is het?

Dry needling is een bewezen effectieve behandelmethode binnen de fysiotherapie. Het is gericht op het verlichten van lichamelijke problemen. Zoals spierpijnen, spierknopen en/of verhoogde spierspanning. De behandeling zorgt voor snelle en langdurige ontspanning van de spieren, waardoor je vrijer kunt bewegen en je dagelijkse klachten verminderen.

Voor wie is het?

Heb je al een tijd last van een pijnlijke en/of stijve spier? Ervaar je bewegingsbeperkingen, tintelingen of heb je regelmatig hoofdpijn? Dan is dry needling mogelijk geschikt voor jou. Deze behandelmethode kan succesvol worden ingezet bij diverse spierklachten, vooral bij klachten die al langer aanwezig zijn. Ook mensen die last hebben van sportblessures, chronische pijn of spierpijn kunnen baat hebben bij dry needling.

Hoe werkt het?

Voorafgaand aan de behandeling voeren we een gesprek en doen we lichamelijk onderzoek om vast te stellen welke spieren het meest gevoelig zijn. Tijdens de dry needling gebruiken we kleine naaldjes om direct in triggerpoints te prikken. Het prikken van deze punten kan verschillende reacties veroorzaken, waaronder een snelle samentrekking van de spiervezels, waardoor de spierspanning wordt verminderd.

Het inbrengen van de naaldjes is doorgaans pijnloos. Hoewel het prikken in de spier een krampachtig gevoel kan geven, verdwijnt deze pijn snel. Het resultaat is vaak al na één sessie merkbaar. Maar in sommige gevallen zijn meerdere sessies nodig voor een optimaal effect. Deze behandeling is normaal gesproken niet schadelijk en kan verlichting bieden bij klachten zoals lage rugpijn, hoofdpijn, tenniselleboog, RSI, nekproblemen en overbelasting van spieren.

Snel starten door
korte wachttijden

Met of zonder doorverwijzing

Alle expertise rondom
jouw hulpvraag

Vanuit een geïntegreerde aanpak

Gericht op de lange
termijn

Vanuit een positieve benadering

Gratis intake

Kimberley Sarip | Leefstijl Expert

We nemen graag de tijd om samen met jou de optimale oplossing voor jouw doel te vinden. Afgestemd op jouw individuele behoeften, gewoonten en omstandigheden. Je kunt vrijblijvend contact opnemen of meld je online aan voor persoonlijk advies.

GEZELLIGE SPORTSCHOOL
Gezellige, mooie en goede sportschool.

Hilda

VRIENDELIJK PERSONEEL
Sportschool net vriendelijk personeel, en professionele begeleiding. Overdag en ’s ochtends lekker rustig, ’s Avonds is het its drukker.

Tim

PROFESSIONELE BEGELEIDING
Perfecte plaats om te sporten. Jong of oud; dun of dik; man of vrouw, het maakt allemaal niet uit: iedereen is welkom en wordt persoonlijk en professioneel begeleid.

Anne

VOOR ELK WAT WILS
Professionele en gezellige sportschool. Voor elk wat wils in elke leeftijdscategorie.

W.H.